Handelsbetingelser

Bestilling

Når du handler hos SHÅPPEN skal du afgive en række oplysninger navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Disse oplysninger er nødvendige fordi vi selvfølgelig skal vide hvor vi skal sende varerne til, og for at vi kan kontakte dig hvis der er problemer med din ordre i form af udsolgte varer eller lignende.

Har du spørgsmål til brugen af webshoppen eller varerne er du altid velkommen til at kontakte os på e-mail eller telefon 69 13 26 13

Betaling

Når du bestiller varer hos SHÅPPEN kan du vælge at betale din ordre på en af følgende måder:

Betalingskort
Hvis du betaler med betalingskort trækkes pengene først på din konto når varerne afsendes. Selve betalingen foregår, af sikkerhedsmæssige grunde, gennem en betalingsgateway (QuickPay) der sikre dine data bliver håndteret forsvarligt når de sendes til NETS.
Hos SHÅPPEN kan du betale med følgende betalingskortkort: Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, MasterCard Debet, Visa og Visa Electron.

Bankoverførsel

Hvis du vælger betaling via bankoverførsel afsendes dine vare når vi modtager betalingen. Hvis ikke betalingen er modtaget senest 5 bankdage efter bestilling annulleres ordren. Kontooplysninger til brug ved betalingen vil fremgå af din ordrebekræftelse.
Faktura
Det muligt for lokal- og storkredse i Alternativet at betale via. faktura. Såfremt du ikke falder under denne kategori men alligevel har behov for at få fremsendt faktura før betaling kan det KUN ske efter forudgående aftale

Levering

Alle ordre afgivet til SHÅPPEN leveres som pakkepost eller brev med Post Danmark til den angivne leveringsadresse. Du vil i bestillingsprocessen kunne se den faktiske forsendelsespris for din orde, udregnet på baggrund af ordrens vægt. Du vil ved samme lejlighed kunne vælge om du ønsker pakke med eller uden omdeling.

Normalt ekspederes pakkes og sendes ordre tirsdag og torsdag. Du modtager en e-mail når din pakke afsendes med et Track & Trace nummer til din pakke så du kan følge den.

OBS! OBS! OBS! Da AltKom IVS er nystartet er der pt. kun en enkelt mand i firmaet kan der ind i mellem opleves længere leveringstid. Desuden ønsker vi samtidg i videst muligt omfang ønsker at handle lokalt, og støtte små virksomheder der gør lidt ekstra socialt og miljømæssigt, det har vist sig at dette også ind i mellem kan give problemer med leveringer som kan forsinke levering yderligere, vi vil forsøge at kontakte dig hvis leveringstiden overstiger en uge.

 

Fortrydelsesret

Bestillinger hos SHÅPPEN er omfattet reglerne om fjernsalg i dørsalgsloven. Det betyder at du som kunde har krav på at kunne besigtige og afprøve varen i samme omfang som i en fysisk forretning. Du har som forbruger også ret til at returnere en varer der har været brugt ud over dette, dog skal du i et sådan tilfælde være opmærksom på at du ved returnering af en brugt varer ikke er berettiget til en fuld refusion. Såfremt en brugt vare returneres vil AltKom, i henhold til gældende lov, fastsætte varens værdiforringelse, og er kun forpligtiget til at udbetale differencen mellem den oprindeligt betalte pris og den af AltKom fastsatte værdiforringelse. Hvis du ønsker at gøre brug af din returret skal dette meddeles os senest 14 dage efter modtagelsen, dette kan ske telefonisk eller på e-mail. Du har efter at have meddelt os at du ønsker at returnere maksimalt 14 dage til at returnere varen.

Det vil fremme ekspeditionstiden af din retursag hvis du udfylder, printer og vedlægger vores retur formular som du kanfinde her når du returnere dine varer.

Du er på ingen måde forpligtet til at angive årsagen til returneringen, men vi vil sætte pris på det hvis du alligevel gør det. Uden tilbagemeldinger fra vore kunder er det svært for os at vide hvor skal sætte ind for at forbedre vort sortiment og service.
Ved fortrydelse af købet får du refunderet hele det fakturerede beløb inklusiv fragt, dog minus evt. værdiforringelse og eventuelle gebyrer. Forsendelses omkostninger i forbindelse med returneringen betales af kunden. Du skal ved returnering være opmærksom på at du som kunde bærer ansvaret for varen såfremt den beskadiges eller bortkommer i forbindelse med returneringen.
Der er ingen krav om at du skal returnere varerne i den originale emballage, men som det fremgår ovenfor bærer du ansvaret for varen ved returnering og vi anbefaler derfor at du, hvis du er i tvivl om du ønsker at beholde det købte, gemmer kasse og anden emballage. Vær desuden opmærksom på at der afhængigt af varetype kan være en værdiforringelse ved brud på f.eks. producentens forsegling.
Tilbagebetaling af dit tilgodehavende sker på samme måde som den er modtaget. Det vil sige at har du betalt via bankoverførsel, så laves en bankoverførsel. Du skal derfor oplyse om dit pengeinstituts navn og dit registrerings – og kontonummer. Har du betalt online med betalingskort vil dit tilgodehavende blive tilbageført via dette. Udbetaler dit tilgodehavende når vi har modtaget og kontrolleret den returnerede vare, samt fastslået en evt. værdiforringelse, og senest 5 arbejdsdage efter vi har modtaget varerne.
BEMÆRK: Der er, uanset varetype, ikke fortrydelsesret på varer produceret specielt til dig. Det kan f.eks. være men er ikke begrænset til T-shirts og tryksager med eget navn og/eller logo.

Reklamationsret

Som ved køb i fysiske butikker har du 2 års reklamationsret på alle købte produkter.

Fortrolighed

SHÅPPEN vil aldrig sælge, eller på anden måde gøre, oplysninger om sine kunder eller besøgende tilgængelige for tredjemand. Dog er der et enkelt forbehold! Ved kriminelle forhold såsom kreditkortsvindel vil IP adressen blive videregivet til politiet, sammen med anmeldelse herom.

I forbindelse med dit besøg på SHÅPPENs hjemmeside bliver der registreret en række forskellige oplysninger. Disse oplysninger er anonyme og kan ikke bruges til at identificere dig. Oplysningerne bliver opsamlet dels for at hjælper det os med løbende at forbedre webshoppens brugervenlighed, og identificere og løse problemer, og dels bruger vi disse data til at udarbejde statistikker til internt brug.